tisdag 14 augusti 2012

Zammy puttar Inkan ur fåtöljen

Häromdagen så fick jag fikabesök av Inkan som hade bakat en fantastiskt god kaka. Medans vi sitter och fikar och Inkan hämtar mer kaffe så passar Zammy på att hoppa upp i fåtöljen som Inkan har suttit i. Den var väl varm och gosig eller så ville Zammy visa vem det var som bestämde här hemma genom att säga "detta är faktiskt min stol".

Jag fick mig ett ordentligt gott garv vilket blev ännu godare när Inkan faktiskt inte flyttar på Zammy under parollen (man kan ju inte flytta på kissen ju) utan snällt går och sätter sig i en annan fåtölj. DET är en KATTMÄNNISKA det!

Bildbevis på lill-påven som snott fåtöljen;

Zammy snor fåtöljen
Zammy masar sig sakta ned i fåtöljen så att Inkan verkligen ska förstå att detta är HANS! Zammy snor fåtöljen
Snäll Inka som byter plats så Zammy får ligga kvar =)

Tack för en trevlig eftermiddag och en fantastiskt god kaka Inkan!

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det där känner vi igen! Nosbuff

Unknown sa...

*Fniss* Klart man inte kan flytta på misse heller. :-) Tazz&Kram
Tack själv ! Ny kaka finns på ingång.
Pst.... 23-24-25 har dom 10%på Granngården. TÄnkte höra om JOker och Prinsen och jag kan komma på fika nån av dagarna?
Såg att BLÅBÄREN var klara. hihi

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Klart man måste visa vems fåtöljen är när det kommer gäster :)

Anonym sa...

Hihi...
/Nospussar & Kram,ar från mig ♥

Unknown sa...

Förresten, när tog du den där bilden ?! :-)
Har jag inget minne av. *ler*